sâmbătă, 17 decembrie 2011

Cineva trebuia sa fie Iuda

    Mi-as dori sa existe o singura certitudine, ca nu suntem vesnici. Dar mi-e groaza de gandul ca ar putea exista destin. Ma cutremura ideea ca textul vietii fiecaruia sa fi fost scris dinainte. Nu ma tem de moarte, dar e groaznic ca ar putea sa fie "batute in cuie"  data si felul sfarsitului meu.
   La Cina cea de taina Iisus le spune apostolilor ca stie "cine, cand si cum" il va vinde romanilor. Tot atunci, Fiul lui Dumnezeu ii spune lui Toma ca acesta se va lepada de El de trei ori, inca inainte de venirea zorilor.
   Bietul om, care se numea Iuda... sa fi avut scris in stele ca el sa fie Tradatorul. Tragedia lui, aici pe pamant, a inceput abia dupa sinistra-i moarte. De doua mii de ani numele lui e sinonim cu tradarea.
Imi doresc ca daca Dumnezeu asa i-a scris pentru viata de aici lui Iuda, in cea de dincolo sa-l tina in brate, si sa-l sarute pentru ca numai prin acest "nenorocit" s-a implinit profetia. Daca nu era acel om, oricum ar fi fost altul. Cineva trebuia sa fie Iuda. Mi-e mila de Iuda.
   As vrea sa fiu apasat de "povara alegerii", doresc sa suport urmarile actiunilor mele, sa-mi arhitecturez singur viata, moartea sa-mi fie o consecinta si nu o predestinare.
   Si totusi, stiu cu certitudine ca... n-am ales eu cand, unde si cum sa ma nasc!


3 comentarii:

  1. In opinia mea nu exista destin fara sa fie implicata si alegerea noastra.
    Si cum ar putea fi altfel daca insusi Hristos a trebuit sa aleaga. In Gradina Ghetsimani se roaga :" Parintele meu, de este cu putinta, treaca de la mine paharul acesta ! Insa nu precum voiesc Eu,ci precum Tu voiesti ." Si s-a rugat si a doua oara : " Parintele meu daca nu este cu putinta sa treaca acest pahar, ca sa nu-l beau, faca-se voia Ta ." Si a ales sa faca voia Tatalui . Ispitit a fost, dar Duhul sau nu a cedat . A cerut ucenicilor sai sa se roage pentru ei si pentru El . " Rugati-va ca sa nu intrati in ispita ."
    Iuda a facut parte din destinul lui Hristos . Este sinonim cu tradarea, fiindca a ales tradarea . Intrebarea este a cui voie a facut-o ? " Si a intrat satana in Iuda , cel numit Iscarioteanul ... " Dar toate astea s-au facut ca sa se implineasca Scripturile . Daca nu era Iuda, ar fi fost altul, cu siguranta ." Si a zis Domnul : Simone, Simone, iata satana v-a cerut sa va cearna ca pe grau ."
    In mainile si inima faptelor noastre sta destinul nostru . Cu Hristos in suflet, Domnul sa va oranduiasca pasii in viata . Fara frica !

    Corneliu Dumitrache

    RăspundețiȘtergere
  2. fiecare om are un IUDA in viata lui...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai adus astăzi în atenţie un subiect asupra căruia nu mai reflectasem de mult: suntem rezultatul liberului arbitru sau al destinului implacabil? Un subiect asupra căruia părerile mi-au fluctuat de la o perioadă la alta sau de la o stare sufletească la alta. De-a lungul timpului am încercat să-mi răspund la această întrebare şi nu ştiu dacă am reuşit. Deşi aş vrea, aşa cum spuneai şi tu, să suport povara alegerilor mele, multe exemple ne demonstrează că există ceva deasupra noastră, ceva pe care îl numim destin, predestinare sau soartă.
    Până la urmă cred că iadul şi raiul se găsesc în noi. Depinde de noi cum ne trăim viaţa, indiferent dacă ne-au fost daţi 20 sau 80 de ani. Depinde de noi cum primim loviturile soartei, socotindu-ne nenorociţi sau ridicându-ne de la pământ şi mergând înainte, încercând să ne clădim NOI viaţa şi căutând să vedem partea frumoasă a lucrurilor.
    Cu ani în urma am povestit amândoi despre un film în care Paul Newman face un rol de zile mari - Luke mână rece. Filmul văzut ca un conflict al omului cu sistemul, conflict din care primul nu poate ieşi câştigător, ne oferă cred eu o lecţie de viaţă extraordinară. Deşi Luke, care se împotrivşte cu consecvenţă sistemului, sfârşeşete tragic, zâmbetul acestuia din final este plin de subânţeles.
    Bogdan

    RăspundețiȘtergere