marți, 6 martie 2012

Constiinta artificiala

Inteligenta este capacitatea de a rezolva situatii sau probleme noi pe baza experientei acumulate anterior.
Acest atribut apartine, intr-o masura mai mica sau mai mare, mai multor specii din regnul animal, dar cu precadere omului.
Inteligenta artificiala este capacitatea sistemelor tehnice evoluate de a obtine performante cvasiumane.
Constiinta (de sine) este capacitatea specific umana de a cunoaste simultan cine esti, cu cine esti, unde si cand esti, dar mai ales de a te intreba de ce existi.
Intr-o seara, dupa ce m-am plictisit de utilizarea computerului in diverse scopuri, mai mult sau mai putin academice, am pozitionat cursorul pe simbolul "Shut down" si am dat relaxat "clic stanga", asteptand inchiderea sistemului de operare. Dupa vreun minut de zaboveala, am observat iritat ca nu se producea nici o modificare pe ecranul monitorului. Mi-am spus "Iar imi face probleme..." si am dat sa apas pe butonul de inchidere manuala al computerului (desi nu e recomandat). In acel moment nu mica mi-a fost surprinderea sa vad aparand pe ecran, in mod spontan, o fereastra de dialog in care scria "De ce?".
Povestirea de mai sus este pura fictiune si-mi doresc sa ramana asa. Constiinta artificiala nu si-a facut simtita inca prezenta. Sau, poate nu am aflat eu inca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu